Jumalan valitulle, pyhälle ja rakkaalle

Minä kiitän aina Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, kun rukoilen sinun puolestasi. Olenhan saanut kuulla sinun uskostasi Kristukseen Jeesukseen ja siitä rakkaudesta, jota osoitat kaikkia pyhiä kohtaan sen lupauksen kannustamana, jonka toteutuminen odottaa sinua taivaassa. Tästä toivosta sinä kuulit jo silloin, kun sinulle julistettiin totuuden sana, kun evankeliumi tuli sinun luoksesi. Samalla tavoin kuin kaikkialla maailmassa se on sinunkin elämässäsi kantanut hedelmää ja kasvanut siitä päivästä lähtien, jolloin sait kuulla Jumalan armosta ja tulit sen tuntemaan sellaisena kuin se todella on.

Siitä lähtien, kun sain tästä kuulla, olen lakkaamatta rukoillut sinun puolestasi ja pyytänyt, että saisit runsaasti hengellistä viisautta ja ymmärrystä ja tulisit täydelleen tuntemaan Jumalan tahdon. Rukoilen, että eläisit Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että kantaisit hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisit Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon sinua olemaan aina kestävä ja kärsivällinen.

Kristus kärsi omassa ruumiissaan kuoleman asettaakseen sinut pyhänä, nuhteettomana ja moitteettomana Jumalan eteen. Sinun on vain pysyttävä lujana uskon perustalla, horjahtamatta pois siitä toivosta, jonka kuulemasi evankeliumi antaa.

Tahdon sinun tietävän, kuinka kovaa taistelua käyn tähtesi ja monien muidenkin tähden, jotka eivät ole koskaan nähneet minua kasvoista kasvoihin. Toivon, että te rakkauden yhteen liittäminä saisitte rohkeutta ja saavuttaisitte rikkaimman ja syvimmän tiedon: tulisitte tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen, jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä. Sanon tämän, jottei kukaan pettäisi sinua vakuutteluillaan. Vaikka en olekaan ruumiillisesti läsnä, olen hengessä luonasi, ja iloitsen nähdessäni, että sinulla on luja usko Kristukseen.

Jos siis sinut on yhdessä Kristuksen kanssa herätetty kuolleista, niin tavoittele sitä mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella. Ajattele sitä mikä on ylhäällä, älä sitä mikä on maan päällä. Sinähän olet kuollut, ja sinun elämäsi on Kristuksen kanssa kätketty Jumalaan. Kun Kristus, sinun elämäsi, ilmestyy, silloin sinäkin ilmestyt hänen kanssaan kirkkaudessa.

Sinä, joka olet Jumalan valittu, pyhä ja hänelle rakas, pukeudu siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pidä huolta, että tulet toimeen muiden kanssa, anna anteeksi toisille, vaikka sinulla olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut sinulle anteeksi, niin anna sinäkin. Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. Vallitkoon sinun sydämessäsi Kristuksen rauha, johon sinut on yhden ja saman ruumiin jäsenenä kutsuttu. Ole myös kiitollinen. Anna Kristuksen sanan asua runsaana sydämessäsi. Opeta ja neuvo toisia kaikella viisaudella ja laula kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja. Mitä teetkin, sanoin tai teoin, tee kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.

Rukoile hellittämättä, valvo rukoillen ja kiittäen. Rukoile samalla minunkin puolestani, jotta Jumala avaisi minulle oven sanansa julistamiseen ja minä saisin puhua Kristuksen salaisuudesta, jonka vuoksi olen ahtaalla. Kunpa voisin tehdä sitä tunnetuksi ja puhua niin kuin minun pitäisi! Suhtaudu aina viisaasti ulkopuolisiin, käytä sopivaa hetkeä hyväksi. Puhu aina ystävällisesti, kuitenkin sanasi suolalla höystäen. Sinun on tiedettävä, miten kullekin vastaat.

Armo olkoon sinun kanssasi.

(Mukaeltuja lainauksia Kolossalaiskirjeestä)

Mainokset
Kategoria(t): Hengen sanomat, Kehotus. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s